tv3.lv

Padomi, lai labi izgulētos karstā laikā

Ja dienas laikā mēs varam paglābties darba telpās, kurās ir ierīkots kondicionieris, ik pa laikam atvēsināties kontrastdušā vai nopeldēties, tad, ejot gulēt, mums nav tādas iespējas. Ko darīt, lai miegs būtu kvalitatīvs arī karstā laikā?

29. jūnijā 12:27

Svarīgākais ir guļamistabas temperatūra. Ideāla temperatūra gulēšanai ir no + 16 – +20 °C. Par to būtu jāparūpējas jau dienas laikā. Kā samazināt temperatūru dzīvoklī lasi rakstā Kā atvēsināt dzīvokli bez kondicioniera.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

“Pirms jūs ejat gulēt, dabiski jūsu ķermenis ražo hormonu, ko sauc par melatonīnu, kas izraisa ķermeņa iekšējās temperatūras pazemināšanos, kas nepieciešama miegam,” saka miega terapeite Kristabela Majendija (Christabel Majendie) portālam healthline.com.

K. Majendija ir ieguvusi maģistra grādu veselības psiholoģijā un strādā par “Naturalmat” miega ekspertu.

“Ja apkārtējās vides temperatūra ir pārāk augsta, šis process tiek pārtraukts, tāpēc var paiet ilgāks laiks, lai aizmigtu. Ir arī grūtāk iemigt dziļā miegā, tāpēc jums var būt grūtāk izgulēties,” saka K. Majendija.

Melatonīns ir svarīgs, jo tas regulē mūsu dabisko miega ciklu un informē mūsu ķermeni, kad ir pienācis laiks aizmigt. Mūsu ķermenis sāk ražot melatonīnu, kad gaismas līmenis pazeminās, un pārstāj to ražot, kad tas kļūst gaišāks, norādot, ka ir pienācis laiks mosties.

Padomi, lai būtu laba miega kvalitāte arī karstā laikā

Mēģinājām apkopot padomus, kurus ievērojot varam uzlabot savu miega kvalitāti arī karstajās vasaras naktīs:

Sagatavo istabu jau dienas laikā

  • Parūpējies jau no rīta, lai guļamistabā dienas laikā neuzkarsts. Aizveriet logus, aizveriet tumšos aizkarus vai žalūzijas.
  • Vakarā pirms gulēt iešanas, pēc saulrieta, atveriet un izvēdiniet guļamistabu, ja ir iespēja un droši, tad logu atvērtu var turēt vaļā visu nakti.
  • Pie atvērtā loga noliekat ventilatoru, kas vakara vēso gaisu pārvietos istabā.
  • Samaziniet gultas veļu, bet neatsakāties no pārvalka vai palaga, ar ko apsegties, jo plāns kokvilnas palags labi uzsūks sviedrus. Tā pat atceraties, lai cik karsts būtu guļamistabā, ķermeņa temperatūra nakts laikā pazemināsies, tāpēc mēs dažreiz pamostamies un jūtamies nosaluši.
  • Karstajā laikā gultas matraci pārvietojiet tuvāk grīdai. Mūsdienās ir daudz iespēju, sākot no zemiem līdz piezemētiem koka rāmjiem un beidzot ar klasisko futonu. Futons ir japāņu gulta, kas tradicionāli atrodas tieši uz grīdas.

Sagatavojiet sevi miegam

  • Karsts laiks dienā var mums padarīt nedaudz miegainus. Tas ir tāpēc, ka mēs izmantojam vairāk enerģijas, lai regulētu mūsu iekšējo temperatūru. Ja miegs ir traucēts naktī, tad mēģiniet izvairīties no snaudas dienas laikā. Kad ir karsts, miegainība var būt vērtīga, saglabājiet to nakts miegam.
  • Karsts laiks var mudināt mainīt savus ieradumus. Nevajag. Tas var traucēt miegu. Centieties ievērot ierasto gulētiešanas laiku un rutīnu. Dariet to, ko parasti darāt pirms gulētiešanas.
  • Ja jums ir grūti aizmigt, piecelieties un dariet kaut ko nomierinošu. Mēģiniet lasīt, rakstīt vai pat salocīt zeķes.
  • Ejot gulēt, atdzesējiet kāju pēdas. Pēdu atdzesēšana pazemina kopējo ādas un ķermeņa temperatūru.
  • Dzeriet pietiekami daudz ūdens visas dienas garumā, bet izvairieties no liela daudzuma dzeršanas pirms gulētiešanas.
  • Izvairieties no kofeīna saturošiem dzērieniem un alkohola. Iespējams alkohols palīdzēs aizmigt, bet tas veicinās agru pamošanos un sliktāku miega kvalitāti kopumā.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm