Latvijā tiks demonstrētas skandalozā austriešu kinorežisora Ulriha Zeidla filmas

Latvijas kinoekrānos tiks izrādīts austriešu kulta režisora Ulriha Zeidla filmu diptihs – filma “Rimini” no 17. marta, un filma “Sparta” no 18. marta.

17. martā 7:25

Lai gan “Rimini” (2022) un “Sparta” (2022) vēsta par ļoti atšķirīgiem divu brāļu dzīves stāstiem, filmas vieno galveno varoņu laimes meklējumi un mēģinājumi atbrīvoties no pagātnes ēnām.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Berlīnes kinofestivālā prezentētajā filmā “Rimini” Ulrihs Zeidls atklāj stāstu par padzīvojušā estrādes prinča Ričija Bravo dzīves krīzi, sava talanta pielūdzēju ielenkumā.

“Filmā Rimini Zeidla ironijas ledus spainis gan pamatā tiek uzgāzts padzīvojušam šlāgerdziedātājam. Rimini galvenais varonis ir paplucis austriešu dziedonis, kurš maizi pelna, izklaidējot tūristus, galvenokārt, dāmas vientulīgās kūrorta viesnīcās. Ja esat gatavi dažām provokatīvām ainām, vācu šlāgeriem un cilvēka niecīguma demonstrējumiem – “Rimini” būs tieši laikā,” filmu raksturo kino zinātniece Dita Rietuma.

Ziedošā estrādes prinča Ričija Bravo loma tika īpaši veidota austriešu aktierim Maiklam Tomasam (Michael Thomas). Harizmātiskais izcilās balss īpašnieks M. Tomass filmā pats izpilda visus īpaši šai filmai radītos zelta popmūzikas hitus.

Karikatūras līmeņa koncertus un ciniski jautro noskaņu filmā nomaina jūtīgs stāsts par  novecojošo paaudzi, sarežģīto ģimenes attiecību dinamiku un neveiksmīgiem laimes un mīlestības meklējumiem, ko pavada atkarības un pagātnes sentiments.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Lai gan Ričijs Bravo ir salauzts, bieži piedzēries, bezatbildīgs tēvs, kurš dzīvo atmiņās par savu pagātnes slavu, ir grūti nerast pret viņu siltas jūtas. Režisors atzīst, ka apzināti veidojis šādu Ričija Bravo tēlu, lai ar viņu varētu identificēties gan vīrieši, gan sievietes. Pavisam citādas sajūtas raisa Ričija brālis Ēvalds,  kura stāstu Ulrihs Zeidls izklāsta filmā “Sparta”.

Ēvalds dzīvo Rumānijā un četrdesmit gadu vecumā meklē jaunu sākumu – pamet draudzeni un pārceļas uz dzīvi provincē. Tur kopā ar bērnu pulciņu Ēvalds brūkošo ciema skolu pārveido par spartiešu cietoksni un izveido džudo pulciņu. Drīz vien jaunpienācēja interese par bērniem sāk radīt aizdomas apkaimes iemītniekiem.

Filma “Sparta” šokē skatītāju ar pretmetiem starp galvenā tēla domu nešķīstību un vietējo bērnu naivismu. Bērnus apdraud pieauguša cilvēka nespēja tikt galā ar paša kroplīgo seksualitāti. Ēvalda stāsts ir par cīņu ar pedofiliskajām tieksmēm un nespēju no tām novērsties.

“Spartas” pirmizrāde tika plānota 2022. gada Toronto festivālā, tomēr, pēc asām diskusijām par iespējamo bērnu ekspluatāciju filmēšanas laikā, tā tika atcelta. Pirmizrāde notika divas nedēļas vēlāk Sansebastjanas filmu festivālā Spānijā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Ulrihs Zeidls (Ulrich Seidl, 1952) ir dzimis Austrijā.  Kaut gan režisors ticis izslēgts no Vīnes Kinoakadēmijas par ironisko īsfilmu “Der Ball” (1982), šobrīd viņš ir iemantojis publikas un kritiķu atzinību par spēju filmās hiperbolizēt cilvēku dzīves degradāciju.

Režisors veido kino par tipizētiem austriešiem, kuri cīnās ar iekšējiem un ārējiem dēmoniem, cerībā rast izeju no vientulības sloga. Zeidla vizuālajā rokrakstā izceļas spēlfilmai neraksturīgā dokumentalitātes imitācija. Režisors savus tēlus nevērtē un nekategorizē labā un sliktā attiecību robežās. Viņš rada it kā objektīvu realitāti, kuras subjektīvo kriticismu veido pats skatītājs.

Ulriha Zeidla filmas tiks izrādītas vācu valodā ar subtitriem latviešu un angļu valodā.

No 17.marta Latvijas kinoteātros filma “Rimini”, savukārt no 18.marta cikla otrā filma “Sparta”.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm